Tuesday, December 27, 2011

Indahnya Hidup

Siyes aku cakap indahnya hidup kalau hanya makan, minum dan tidur.
Tak yah nak fikir assignment, projek, exam, FYP(wa~~nina mesti bising kalau aku lupakan yang ni..haha)

Aritu konon taknak balik sebelum exam.
Tapi bila difikir2 bilik......
"Apa?? Zati taknak balik umah??? Lama lagi kot nak exam"
Hahaha...So, bila call mak & mak aku kata nak amek, siyes hati sangat berbunga.
Hu~~
Ingat balik ni nak rehat je kat umah.
Rupanya banyak agenda yang bapak aku nak wat.
Pergi kenduri kawen, pergi umah makcik, blablablabla......
Nasib baik plan nak pergi lumut tak jadi.
Penat suda...Walaupun cuma duduk kat tempat penumpang..
Hu...Sian bapak aku yg bawak kete..Mesti lagi penat..

Tapi sonok duk umah sebab puas dapat makan.
Tapi mulut lak penat tak berenti kunyah makanan..
Duh...balik umah bertambah2 kalori aku..huhu
Aritu duk melayan adik aku yang kemaruk nak bakar ikan.
Hahaha....
Selalunya bab2 nak hidupkan api ni serah kat adik & mak aku..

Aku tukang perhati & tukang bakar ikan..
Tapi kali ni join sekaki hidupkan api ngan adik aku..

So, ni la hasilnya...TADAAA~~~
Proses 1 - Bakar arang 




Proses 2 - Bakar ikan + ayam

Proses 3 - Angkat yang da masak, letak kat pinggan


Proses 4 - Makan (gambar tak sempat nak amek sebab da lapar sangat. Makan pun da lambat..kul 3petang)

=D

No comments:

Post a Comment