Tuesday, September 27, 2011

Korean Music Wave Malaysia 2011 - The Day

1st time pergi konsert bole aku simpulkan yang peminat yang tul2 fanatik agak "gila"...
Haha...Maybe aku bukan orang yang sesuai tuk dibawak ke tempat konsert sebab kadang2 aku rasa cam aku ni takde perasaan..Lagi2 time dengar lagu yang aku tak penah dengar.
Bajet konon2 nak simpan suara masa Big Bang la..(kononnya...)
Sampai abang aku kata "Takyah la nak wat muka macam tengok konsert depan TV." Hahaha..
Tapi kalau ada lagi konsert, still rasa nak pergi gak.Wakaka

Berbalik pada sebab apa aku kata yang orang tengok konsert ni agak gila?? 
(ni pandangan bagi aku yang 1st time jejak kaki kat tempat camni la ek)

1.)Time tu ft island wat rehearsal. Orang tak ley masuk pun lagi dalam stadium.
Kita tak bole pun nak tengok muka diorang. Tapi fan diorang yang kat lua da stat menjerit.
Sama gak la masa Top&GD wat rehearsal.Tapi rasanya ni lagi gila.
Biasa la. BIG BANG kot...Ok.Gitu rupanya Kipas-Susah-Mati diorang ni..Hehehe

2.)Nak masuk lak.Masing2 berasak2 nak barisan paling depan.Biasa la. Beli tiket yang free seating. So, nak dapat tempat best, beratur nak paling depan la.

3.)Berlari masuk dalam. Walaupun diorang da jadi orang awal masuk stadium, aku tengok masing2 berlari tuk cari tempat paling best.

Cerita pasal performance lak.

Ft Island
SUPERB+AWESOME. Seriously suara Lee Hong Ki tak bole nak di pertikai sedapnya.
Sama cam dalam mp3. Lagi best kot...
Rasa SANGAT2 tak puas lagi nak dengar dia nyanyi live. Sangat enjoy..
Kalau pasni Ft Island nak datang lagi Malaysia, aku sure akan pergi...=D
Teringat plak masa MC tanya kat Ft Island pasal makanan malaysia mana diorang suka. Serius aku rasa kelakar.
Mula diorang jawap tak makan lagi sebab tak sempat.
Pastu MC dari Arirang gitau list makanan(taktau la die nak bg cadangan kat ftIsland ke atau apa. Sebab bising sangat dengan jawapan orang sekeliling. Aku tak dengar)
yang antaranya kari kambing, roti canai, teh tarik, prata, blablabla..
List makanan tu yang aku rasa kelakar sebab bila fikir balik semua tu makanan mamak.
Hehe..Nampak sangat kita orang Malaysia suka lepak makan kat restoran mamak.

Pastu sape ek??

Ukiss
Masa lagu Neverland aku layan la. Sebab tau..Pastu senyap. Activate balik masa lagu 0330.Hahaha

4Minute
Diorang ni pun sangat best. Satu2 nya grup pompuan. Duh...Exited sungguh semua lelaki. Lagi2 cina belakang aku.
Semua lagu die ikut nyanyi.Hahaha.

TeenTop
Noona Noona Jiman...Kekeke..Tu je aku tau...

Park Jung Min
Haha..Banyak2 lagu yang die nyanyi aku tau 1 je. Im not alone. Tapi best gak tengok die nyanyi.
Lagu2 die semua cambest. Walaupun sebelum ni aku tak pernah dengar, tapi rasa cam sedap.
Suka tengok die wat persembahan. Paling tak tahan, siap goyang punggung lagi.
Agak2 die tulis nama die ke rr?? Sebab yang aku pasan artis korea ni suka tulis nama diorang guna punggung. Huhuhu...
Tapi paling cute masa die nak baca text yang die da siap bawak dalam poket.
Alih2 bila nak baca, tulisan lak takde.Tak tau la yang tulisan tu hilang or dia salah bawak kertas.
Haha..Dia nampak agak kabut la time tu.

Yang Paling2 dinanti....

Seungri, GD&Top
Ni aku tak leh nak kata pape da.
Start Seungri nek pentas je, semua da menjerit. Orang yang duduk kat area tempat duduk yang ada nombor masing2 da berdiri.
Masa Top & GD jangan kata la...
Memang semua da exited sangat.
Sampai dua orang sister depan aku ni pun exited gile berdiri sambil melompat2 depan aku.
Agak2 la sis, belakang awak pun ada gak orang nak tengok...
Nasib bek yang salah sorang tu exited die kejap.
Nak harap aku bangun memang payah la.
Duk jenguk2 kat celah2 antara diorang je la...huhu...
Tapi.......bukan nak kata pe la...Baju Top meriah sangat la...hehehe...

Last sekali..
Huh...sungguh dasyat aku tengok peminat Big Bang..
Semua da duk jerit nak dengar lagi diorang nyanyi..
Tapi biasa la...Takde siaran ulangan...(hmm...takde kot..sbb pastu ak trus bla..mals nak rempuh keluar ngn orang ramai..) huhu..
kedudukan tempat duduk aku yang agak ke tepi ye...

**Nak g lagi kalau pasni Ft Island nak datang Malaysia lagi.. =D Kalau Fanmeeting mesti lagi best...

No comments:

Post a Comment