Saturday, August 27, 2011

Moroccan Tortila

Harini tertidur petang.
Bangun2 je, rasa cam blur gile.
Cam nak wat something tuk buka.
Tapi cam tak bersedia lak bahan.
Blur..
Blur..
Sampai mak aku pun duk tanya nape aku cam blur semacam.
Kalo tak wat pape, siyes rasa cam xbez.
Sebab da bese wat something  tuk buka.
Walaupun cucur atau cekodok.
Fikir punya fikir...
Tetiba ternampak kentang yang mak aku beli kelmarin.
Semalam da wat cucur+kentang.
Rasa cam nak wat wedges lak petang ni..
=D

So, amik la kentang, kupas.
Sambil kupas, sambil tgok video orang wat homemade french fries.
Rasanya lebih kurang cam nak wat wedges la kan..hahaha..
Tengok punya tgok, cam tak smpat la pulak kalau nak wat wedges tu.
Amik masa..Duh...da la dah nak buka.

Tetiba nampak plak 1 video resepi yg aku da donlod yg gunakan ketang.
Tegok vid tu...
Ok..
Wat mende ni la..
Moroccan Tortilla
Nampak cam senang je...hahaha...

Yup..Memang senang.
Bahan pun simple gile.
Kentang, garam, lada sulah, telur.

Tadaaa.....
Siap...
Rupa die cam telur dadar je la..huhu...
Huhu..gambar agak gelap sbb snap time da gelap.
Lampu pun tak bape nak terang.

Tetiba teringat donut yg aku wat kali ke-2..
Kekeke..gebu & lembut sket dari yg mula2 dulu..:D

 
Rupa Sebelum Goreng

Rupa pas goreng. Tapi ni tak golek ngn gula sbb dalam ada chicken ball..:D


Hahaha..Ni la rupa bila da golek2 kat gula.


**Sok mau buat karipap pulak..=D

No comments:

Post a Comment