Monday, January 16, 2012

Play! Ft Island Concert in Malaysia 2012!

Ft Island -Sumber OneTvAsiaFacebook

Ft Island seriously Daebak!!!

Daebak!!! Daebak!!! Daebak!!!

Ok...
Nak kata aku ni bukan la jenis yang fanatik sangat kat group-group Kpop ni..
(Hmmm...Yeke??? Ye kot...Hahaha..)

Tapi yang aku ingat zaman dahulu kala aku cuma minat kat drama-drama dia je.
Penyanyi dia kurang layan sikit.
Bab2 lagu ni amek masa nak kena kat telinga aku.
Kalau aku da tengok drama tu baru aku akan suka kat lagu dia.

Tapi 1st time je dengar lagu Ft Island "Love Sick" terus jatuh cinta.
Disebabkan melodi & suara Lee Hong Ki.
 Okeh...tu cerita dulu..
Cerita sekarang...

Aritu masa lepas pergi Korean Music Wave,
aku serius rasa nak pergi tengok Konsert Ft Island kalau diorang datang lagi kat Malaysia.
Huuu....Tak sampai bape bulan, abang aku tetiba bagitau Ft Island nak datang Malaysia wat konsert.
Ngan konfidenya aku suh dia belikan tiket...Hahaha...
Beli yang paling murah je la pun..
Nak beli memahal, semput la duit aku tuk nex sem..

+++++++++++++++++++


Hari di nanti tiba akhirnya.....

Before masuk Stadium, aku rasa banyak mende kelakar yang aku nampak.
Tapi paling yang aku ingat, ayat sorang Pakcik ni kat orang yang exited beratur..(tak sure siapa. RELA or Polis)
"Rilek la dik, artis tu tak siap pakai underware pun lagi"
Hehehe...Agak kelakar dengar pakcik tu cakap...Selamba je...

Bila da masuk, cam biasa la.
Sebab free seating kan, masing2 berebut nak tempat bez.
Aku cam biasa wat rileks.
Cakap kat abang aku, "kalau da jodoh kita ngan tempat tu, tempat tu la yang kita dapat".
Hahaha...Taktau dia 'panas' hati ke tak..Sesikit cakap pasal jodoh.
Tempat duduk pun nak kata pasal jodoh lagi.. =P

Sebelum start. Antara gambar yang elok. Tangan gegar. Hahaha
See, tempat aku ni kira yang paling ok la tuk free seating. Belah kiri yang ada palang tu harga lain.
Kalau da nama jodoh kan...hehehe

Da start
Huu~~~
Exited tuk dengar Ft Island secara live.
Sangat2 memuaskan hati..
Aku sangat2 salute ngan vokal & stamina Hong Ki & juga the other group members.
Diorang perform lebih kurang 5 songs non stop.
Da la rancak2. Bukan senang kot.
Rehat yang panjang sikit dalam 2 or 3 kali.
Tapi paling bez gimik yang diorang wat.

Dekat2 last tu, diorang kata diorang da nak habis perform.
What the??? Lagu yang aku suka takde??? Hu..old school sangat ke lagu tu sampai diorang taknak nyanyi??
Habis je lagu, terus turun..
..........................................
Takde say goodbye pape?? What???
Before masuk tu aku dengar kot diorang ada rehearsal lagu "Like Birds". Takkan takde kot...
Ok, gimik tu..

Rasanya after 3 or 4 mins, diorang kua balik.
Ok, confirm gimik..
Diorang nyanyi lagi for 3 more songs; Love sick, Until you Return(rasanya. Selalu keliru ngan after love) & Like Birds.
Dan membuatkan aku exited gila, lagu yang aku nak..
Finally!! Dapat gak dengar lagu tu LIVE...
LOVE SICK!!!!
Oppa~~Saranghae....Wakakaka(takde maknanya Oppa. Dongsaeng kot...)
Tu jeritan daripada fans yang lain la...

Gambar last after finish perform all songs.
Hahahaha...Puas2....
See You Next Time Ft Island!!!


***Next time lak.....CnBlue please..Chaebal Chaebal.....=D

No comments:

Post a Comment